Concurs Jaime Merino vídeos dels Rotatoris UMH 2019-2020 amb nous guanyadors

El Departament de Medicina Clínica de la Universitat Miguel Hernández (UMH)  d’Elx ha fet entrega un any més dels Premis Jaime Merino Vídeos Presentación de los Rotatorios Clínicos de Medicina”. Mitjançant aquest concurs, el Departament de Medicina Clínica de la UMH pretén rendir homenatge a la figura del professor Jaime Merino Sánchez. La cerimònia s’ha celebrat en format virtual i ha estat presidida per el propi Merino, junt al director del Departament, Félix Gutiérrez i professors del mateix.

Qui han sigut els guanyadors del Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris UMH?

En aquesta ocasió, els vídeos presentació dels Rotatoris Clínics de la Universitat Miguel Hernández  han sigut:

Noelia Jara Rico

Vídeo: EL TIEMPO ES CEREBRO

-Rotatori Clínic: Hospital General Universitari d’Alacant

– Descripció:  Maneig del pacient on s’aplica el Codi Ictus.

Iván Gutiérrez Pastor

Vídeo: MANEJO DEL ESTATUS EPILÉPTICO

– Rotatori Clínic: Hospital Universitari de Sant Joan.

– Descripció:  Maneig del pacient amb estatus epilèptic. Anamnesi. Valoració clínica, proves complementàries, seguiment en HGUA, diferents TAC i EGG per a valorar seguiment, investigació i literatura sobre la crisi epilèptica, conclusions.

IMG_20210316_133643

Quines serien les característiques de les presentacions dels alumnes dels rotatoris clínics UMH?

Els vídeos de presentació dels alumnes de Medicina de la UMH, al llarg del Rotatori Clínic de 6è curs, possibiliten la promoció didàctica i teòrica. Per tant, les presentacions, no solament estan a la disposició d’altres alumnes, sinó que també poden ser consultades per professionals de ciències de la salut i persones realment interessades en medicina. Es tracta, per tant, de contingut obert i açò permet elevar el nivell d’impacte.

Principalment, els vídeos rebuts per Internet corresponen als 4 rotatoris clínics del grau de Medicina impartits en la UMH:

Quins són els centres hospitalaris que participen en els rotatoris clínics de 6è de Medicina?

Bàsicament, les pràctiques pre-professionals dels rotatoris en les àrees mèdiques dels hospitals universitaris i associats, així com en Centres Associats d’Atenció Primària de la província d’Alacant tenen lloc en:

• Hospital General Universitari d’Alacant (HGUA), el General Universitari d’Elx (HGUE), el Universitari de Sant Joan (HUSJ) i l’Hospital General Universitari d’Elda, Verge de la Salut (HGU Elda)

En definitiva, els alumnes exerceixen la seua professió en els serveis mèdics. A més de participar activament i tutoritzada en:

• l’activitat assistencial,
  • visites mèdiques,
  • observació,
  • indicació de proves diagnòstiques,

En essència, els estudiants debaten sobre casos clínics, sobre el diagnòstic diferencial i indicacions terapèutiques. Al costat d’açò, efectuen seguiment de pacients en consultes externes. Es tracta, per tant, de potenciar la relació mèdic-pacient.

Com cada any, des del Departament de Medicina Clínica de la UMH animem als alumnes de 6è a participar en el Concurs Jaime Merino vídeos dels rotatoris clínics. És senzill, únicament hauràs de gravar un vídeo del teu cas clínic del rotatori i enviar-ho online. No ho dubtes, prompte estarà en marxa l’edició 2020-2021!